Vragen? We helpen je graag verder!

Vragen? We helpen je graag verder!

Introductie

Installeren van de app

Inloggen in de app

Privacy en veiligheid

Algemeen

Wat biedt de Quin app?

Met de Quin app breng je jouw gezondheid in kaart. Je vindt er de symptoomchecker, waarmee je op elk moment advies kunt krijgen. Zo weet je of het nodig is om huisarts te bezoeken en of hier haast bij is. Ook krijg je meteen een overzicht van mogelijke oorzaken van je klacht. 

Staat Quin ook in verbinding met mijn huisarts?

Wanneer je na het checken van een symptoom een afspraak inplant met je huisarts, zal deze symptoomcheck gedeeld worden met je huisarts. Buiten je huisarts heeft niemand behalve jij toegang tot deze gegevens.

Installeren

Is gebruik van de Quin-app gratis?

Ja, het gebruik van de Quin-app is volledig gratis.

Ik kan de Quin app niet vinden in de App Store of Google Play.

De Quin app is beschikbaar in de App Store ® (iOS) en in Google Play ® (Android).

Klik op bovenstaande links om de app direct te downloaden of ga naar de App Store of Google Play en zoek op: Quin: my health map.

 

App Store en het App store logo zijn trademarks van Apple Inc.

Google Play en het Google Play logo zijn trademarks van Google LLC.

Inloggen

Hoe kan ik inloggen?

Meteen als je de Quin-app opent, zie je de knop inloggen. Hier vul je je e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvang je een beveiligingscode die 10 minuten geldig is. Als je die code vervolgens invult in de Quin-app, ben je ingelogd.

Kan ik mijn toegangscode veranderen?

Ja, de code die je gebruikt om de app te ontgrendelen kun je aanpassen. Ga in de app naar instellingen en kies daar voor 'beveiliging'.

Hoe kan ik gegevens van mijn huisarts toevoegen aan mijn profiel?

Onder 'mijn gezondheid' vind je de sectie 'mijn huisarts'. Daar kun je je eigen huisarts opzoeken en selecteren. Het is belangrijk om de informatie van je huisarts in 'mijn gezondheid' te zetten, omdat de symptoomchecker je bij belangrijke klachten adviseert om je huisarts te bellen.

Waarom moet je 18 jaar of ouder zijn om de Quin-app te gebruiken?

Op dit moment is de Quin-app alleen geschikt voor volwassen die hun symptomen willen checken en advies willen over hun gezondheid. Ook de artikelen en andere medische informatie is gericht op de gezondheid van volwassenen.

Ik heb geen verificatiecode ontvangen nadat ik een account aan probeerde te maken, of probeerde in te loggen, hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat de e-mail met daarin de verificatiecode in je spamfolder belandt, we raden je daarom aan om deze te controleren. Heb je geen e-mail ontvangen, neem dan contact op door te mailen naar support@quin.md.

Mijn huisarts

Hoe kan ik gegevens van mijn huisarts toevoegen aan Quin?

Ga in de Quin-app naar 'mijn gezondheid', hier vind je de sectie 'mijn huisarts'. Daar kun je je eigen huisarts opzoeken en selecteren. Het is belangrijk om de informatie van je huisarts in 'mijn gezondheid' te zetten, omdat de symptoomchecker je bij belangrijke klachten adviseert om je huisarts te bellen.

Medisch profiel

Kunnen er op één account meerdere mensen een medisch profiel aanmaken?

Op dit moment is je account alleen door jou te gebruiken. In de toekomst wordt het mogelijk om meerdere profielen te beheren, zodat je ook de gezondheid van bijvoorbeeld je kinderen of ouders bij kunt houden.

Wat is een medisch profiel en hoe werkt het?

In je medisch profiel breng je jouw gezondheid en levensstijl in kaart door antwoord te geven op verschillende vragen. Als je symptomen checkt kunnen we je hierdoor zo specifiek mogelijk adviseren. Je medische informatie inzichtelijk hebben zorgt er ook voor dat we je makkelijker gezondheidstips kunnen geven en je op de hoogte kunnen houden van hoe het gaat.

Waarom moet ik zoveel vragen beantwoorden?

Hoe completer je jouw gezondheid in kaart brengt, hoe passender we je kunnen adviseren. Als je de symptoomchecker invult, houden we rekening met alles wat je ingevuld hebt om het advies zo persoonlijk mogelijk te maken.

Wordt de data uit mijn medisch profiel gebruikt voor de symptoomchecker?

De symptoomchecker stelt verschillende vragen over het symptoom dat je selecteert, maar houdt ook rekening met de gegevens die in je medisch profiel staan. Hierdoor worden je symptomen nog specifieker gecheckt en kunnen we je persoonlijk advies geven.

Symptoomchecker

Wat is de symptoomchecker en hoe werkt deze?

De symptoomchecker kan jou medisch advies geven door je een serie vragen te stellen. Het checken van een symptoom begint met selecteren waar je last van hebt. Daarna stellen we verschillende vragen om te bekijken wat het precieze probleem is en geven we een voorlopig advies over of je medische zorg nodig hebt en of hier haast bij is. 

Hoe kan ik mijn symptoom checken?

De symptoomchecker vind je in onze app meteen op 'home'. Als je een symptoom wil checken klik je eenvoudig op de button 'symptoom checken'.

Kan ik de symptoomchecker voor iemand anders gebruiken?

We willen zo persoonlijk mogelijk advies geven en houden tijdens het checken van een symptoom rekening met al je medische gegevens. Daarom is het niet mogelijk om de symptoomchecker te doen voor iemand anders. In de toekomst wordt het mogelijk om de symptoomchecker ook te gebruiken voor anderen, zodat je de gezondheid van bijvoorbeeld je kinderen of je ouders bij kunt houden.

Op welke informatie is de symptoomchecker gebaseerd?

De symptoomchecker is gebaseerd op de werkwijze en specifieke vraagstelling die gebruikt wordt in de Nederlandse gezondheidszorg.

Is de symptoomchecker medisch gevalideerd?

De symptoomchecker is een medisch hulpmiddel dat ontwikkeld is in samenwerking met Nederlandse huisartsen. De app is gebaseerd op hun werkwijze en manier van symptomen beoordelen. Om te controleren of onze symptoomchecker goed presteert, is deze meerdere keren getest.

Kan mijn huisarts mijn gecheckte symptomen inzien?

Als je een afspraak plant met je Quin Dokters huisarts nadat je een symptoom gecheckt hebt, zal je huisarts inzicht hebben in die specifieke check, zodat je huisarts je beter kan helpen.

Is de symptoomchecker altijd beschikbaar?

Je kunt de symptoomchecker op ieder moment gebruiken om meteen passend medisch advies te krijgen. Houd er rekening mee dat je huisarts natuurlijk niet altijd beschikbaar is. Bel bij twijfel, andere vragen of een noodgeval altijd meteen je huisarts of 112.

Afspraken plannen

Hoe plan ik een afspraak in met mijn huisarts?

Als je in de Quin-app jouw Quin Dokters praktijk hebt geselecteerd, heb je na het checken van een symptoom, of vanaf de home feed van de app, de mogelijkheid om een afspraak in te plannen.

Ik heb mijn Quin Dokters praktijk geselecteerd, en een symptoom gecheckt, maar ik kan geen afspraak inplannen. Hoe kan dat?

De symptoomchecker is bedoeld om erachter te komen waar het symptoom vandaan komt, maar ook om de ernst ervan te begrijpen. Als het gecheckte symptoom niet direct in aanmerking komt voor een behandeling door een huisarts, zal je ook niet de optie krijgen om een afspraak in te plannen.

Waarom kan ik geen afspraak inplannen als ik geen Quin Dokters patiënt ben?

Het plannen van afspraken is op dit moment alleen voorbehouden voor patiënten van Quin Dokters.

Indien je geen patiënt van Quin Dokters bent en je gecheckte symptoom in aanmerking komt voor een afspraak met de huisarts, kan je zelf contact opnemen met je huisartsenpraktijk en een afspraak plannen. 

Account verwijderen

Hoe verwijder ik mijn account?

Het verwijderen van je account via de app is op dit moment nog niet mogelijk.

Als je je account toch graag wil verwijderen, kun je dit verzoek sturen naar support@quin.md 

Algemeen

Waarom is dit een videoconsult en geen afspraak in de huisartsenpraktijk?

De richtlijnen voor het bezoeken van de praktijk zijn op dit moment erg streng. Om toch zoveel mogelijk afspraken door te laten gaan, bieden we je afspraak digitaal aan. Hierbij heeft de huisarts of praktijkondersteuner een vast tijdvak om zich volledig te richten op jouw klachten en met je te bespreken welk advies of welke behandeling het beste voor je is. Net als wanneer je naar de praktijk komt.

Hoe werkt een videoconsult?

Zo werkt een videoconsult:

  1. De huisarts of praktijkondersteuner plant een videoconsult in. Jij krijgt een e-mail met daarin de datum en tijd van het gesprek.

  2. 5 minuten voordat je afspraak begint, open je het videoconsult door op de knop in de e-mail te klikken. Dit kan op je computer, tablet of telefoon.

  3. Je komt in de digitale omgeving waar je het videogesprek kunt starten. De huisarts of praktijkondersteuner ziet nu dat je beschikbaar bent.

  4. Het gesprek begint als de huisarts of praktijkondersteuner er klaar voor is. Het is een privégesprek dat alleen jullie kunnen zien en horen.

  5. Samen zullen jullie het gesprek afronden. Hierbij worden er geen gegevens bewaard of opgeslagen.

Worden mijn gegevens tijdens of het de videoconsult opgeslagen?

Tijdens je videoconsult worden er geen beelden, geluiden of gegevens bewaard of opgeslagen. Zoals bij een normale afspraak noteert de huisarts of praktijkondersteuner de belangrijke informatie wel in je patiëntendossier.

Hoelang duurt een videoconsult?

Een videoconsult duurt ongeveer 10 minuten. De huisarts of praktijkondersteuner heeft een vast tijdvak om zich volledig te richten op jouw klachten en met je te bespreken welk advies of welke behandeling het beste voor je is.

Voorbereidingen

Hoe kan ik mijn videoconsult voorbereiden?

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je videoconsult te laten slagen.

  1. Kom op tijd – Ga klaarzitten en open het videoconsult minstens 5 minuten voordat deze gepland staat. 
  2. Ken je klachten – Zorg dat je duidelijk kunt vertellen waar je het meeste last van hebt. Schrijf het eventueel op.
  3. Stabiele connectie – Voer het gesprek op een computer, tablet of telefoon met een goede internetverbinding en ga ergens zitten waar deze verbinding stabiel is.
  4. Duidelijk beeld – Gebruik een apparaat met een goede camera en ga met je gezicht in het licht zitten, zodat je goed te zien bent.
  5. Goed geluid – Controleer of je microfoon goed werkt en ga in een rustige ruimte zitten, zodat je goed te horen bent.
  6. De juiste browser - We raden je aan Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox te gebruiken. In deze browser werkt onze digitale omgeving het beste.

Technische vragen

Ik kan de dokter slecht zien of horen. Wat moet ik doen bij technische problemen?

Bij technische problemen kan het helpen om de pagina opnieuw te laden of het scherm te sluiten. Klik op de knop in de e-mail om het videoconsult opnieuw te openen. We raden je aan Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox te gebruiken.

Is mijn browser geschikt voor videoconsulten?

We raden je aan Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox te gebruiken.

Ik kan de dokter niet zien of horen. Wat moet ik doen?

Tijdens een videoconsult heb je een werkende beeld- en geluidsverbinding nodig. Het is daarom vereist dat je toestemming geeft voor het gebruik van de microfoon en camera. Die toestemming wordt gevraagd en moet gegeven worden op het apparaat dat je gebruikt om de videoconsult op te voeren. Wanneer je geen toestemming geeft kan er geen werkende beeld- en geluidsverbinding opgezet worden en kan de huisarts of praktijkondersteuner je niet horen of zien.

Op een mobiele telefoon wordt je om toestemming gevraagd voor toegang tot de microfoon en camera na het drukken op de knop om het videoconsult te starten. Dit wordt bij elk videoconsult opnieuw gevraagd.

Op een computer vraagt de browser toegang tot de microfoon en camera. Dit verschilt per browser.

Meer informatie over het aanpassen van toegang tot de camera en microfoon per browser:

Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/2693767?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl 

Safari: https://support.apple.com/nl-be/guide/safari/ibrwe2159f50/mac 

Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/bekende-problemen-met-audio-en-video-verhelpen 

Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4468232/windows-10-camera-microphone-and-privacy 

Verzetten/ annuleren

Ik wil mijn videoconsult verzetten. Kan dat?

Je kunt de huisartsenpraktijk bellen om je videoconsult te verzetten.

Ik wil mijn videoconsult annuleren. Kan dat?

Je kunt de huisartsenpraktijk bellen om je videoconsult te annuleren.

Mijn videoconsult is geannuleerd. Wat moet ik doen?

Op dit moment is het plannen van een nieuw videoconsult alleen mogelijk door opnieuw de huisartsenpraktijk te bellen. Via die weg geven we je graag meer informatie.

Privacy

Wie zijn de partners van Quin? Kan ik ze vertrouwen?

Quin werkt met verschillende partners om te innoveren en zorg sneller en beter te maken. Onze partners zijn specialisten op het gebied van medische informatie voorziening, medisch algoritmische beeldvorming, medische beslissoftware en IT-gezondheidssystemen. Daarnaast leveren huisartsen en medische specialisten een belangrijke bijdrage aan de medische inhoud en validatie van ons product. Al onze partners zijn gerespecteerde spelers in de (digitale) gezondheidszorg en voldoen aan de gestelde kwaliteit- en data-privacyeisen.

Waar vind ik de Quin privacy statement?

Je vindt de Quin privacy statement hier.

In deze privacy statement leggen we uit welke persoonsgegevens we verzamelen en wat we daarmee doen.

Hoe gaat Quin om met privacy-gevoelige data?

De belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens in Nederland zijn vastgelegd in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De Quin app voldoet volledig aan deze AVG-richtlijnen.

De AVG gaat over het rechtmatig omgaan met persoonsgegevens. De belangrijkste bepalingen uit de AVG zijn als volgt samen te vatten:

Persoonsgegevens mogen alleen worden verwerkt in overeenstemming met de wet. Voor de betrokkene (dat is degene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) moet het behoorlijk en transparant zijn hoe en waarom de persoonsgegevens verwerkt worden.

Persoonsgegevens mogen alleen verzameld worden met een gerechtvaardigd doel. Dat doel moet welbepaald zijn en vooraf uitdrukkelijk zijn omschreven. Het doel waarvoor een organisatie de persoonsgegevens gaat verwerken moet verenigbaar zijn met het doel waarmee de persoonsgegevens zijn verzameld.

Verwerkt een organisatie of persoon persoonsgegevens? Dan moet de persoon van wie de persoonsgegevens worden verwerkt in ieder geval op de hoogte zijn van de identiteit van de organisatie of persoon die deze persoonsgegevens verwerkt (de zogeheten verwerkingsverantwoordelijke) en van het doel van de gegevensverwerking.

Als organisaties persoonsgegevens verwerken, dan moeten ze daarbij als uitgangspunt hanteren ‘zo min mogelijk’. Dat houdt o.a. in dat de verwerking van de gegevens moet passen bij het doel waarvoor ze worden verwerkt.

De verwerkingsverantwoordelijke moet ervoor zorgen dat de gegevens juist zijn en zo nodig worden geactualiseerd.

De gegevensverwerking moet op een passende manier worden beveiligd. Voor bijzondere gegevens, zoals over ras, gezondheid en geloofsovertuiging, gelden extra strenge regels.

Veiligheid

Aan welke veiligheidseisen voldoet de Quin-app?

De Quin-app voldoet aan de CE richtlijnen voor klasse I medische hulpmiddelen.